søndag den 23. april 2017

7 hurtige - fra mig til dig

Eget billede

Jeg vil
Være rask og kunne fungere som før jeg blev syg.
Kunne varetage et deltidsjob i mit nye fag.
Være ude af behandlingssystemet.
Være reduceret helt i medicinbehandling og uden sygdom og bivirkninger.
Kunne kende mig selv igen.
Kunne disponere over min egen tid.
Have overskud og hjerne til både børn, mand, arbejde, have, kreative sysler, dyr, veninder, kor, dans - whatever jeg lyster og vælger.
Tjene mine egne penge.

Det er mine langsigtede mål - hvad er dine?

Mine kortsigtede mål er at kunne klare 3 timers kursus på jobcenter i morgen ;-)

Yoga
Det er skønt. Får styrke, balance, afslapning, udstrækning, fokus, fleksibilitet.
Jeg oplever, at især balance, udstrækning, afslapning og fokus er fantastisk i forbindelse med min IIH.
Hvis det en dag er fo voldsomt med hovedet ned af eller jeg ikke kan tåke at få pulsen op, så retter jeg bare ind efter det.

Jeg vil gerne tilbage til min gamle vane med yoga så ofte som muligt.. inden jeg blev syg var det 6-7 dage om ugen a 30 minutter. Jeg vil starte med at sætte målet til minimum 3 gange om ugen.

Anbefaler endnu engang "yogawithadriene" på youtube. Der ligger videoer for enhver smag på hendes side. Også de dage hvor hovedet ikke skal nedad eller pulsen op, fordi det giver bragende hoved'pine' og buldrende tinnitus.

Pukka-the
Det er en lise for sjæl, og smagsløg i særdeleshed. Jeg er solgt. Min forkælelse i en træks tid. Nul kalorier og så smager det bedre end kaffe pt. (Smagsforstyrrelser) ;-)
Jeg anbefaler:
Three mint - det smager rundt og mildt og skønt og myntet. Af så meget mere end andre pebermynte-the'er jeg har smagt.
Love-the: blød, rund og mild smag af kamille, mynte og med noter af lakrids og rose.
Womankind-the: Tranebær, vanilie og rose: Bare lækker og mere frisk end de andre.
Cleanse-the: blid og blød. Mælkebøtte, fennikel,
Elderberry, Echinea- and elderflower the: Hyldebær, hyldeblomst, solhat mv. Varm og blød the. Frisk.

Nemlig.com
En gave til den pressede familie. En gave til vores familie med syg mor, 3 børn og en far der forsøger at jonglere med det hele.
Dagligvarer til billige priser - vi handler for det samme som vi gjorde da vi handlede IRL i Lidl.
Friske varer. Øko varer. Husholdningsvarer. You name it.
God levering - man bestemmer selv dag og tidspunkt.
Nemlig.com


Kokkens hverdagsmad
Endnu en gave til de travle dage. Eller børnefamilierne.
Eller til vores familie. Jeg elsker det - fantastisk koncept.

Færdig mad leveret til døren, hver mandag. Til fire dage.

Man skal lige koge en kartoffel og varme lidt kød. Eller koge ris og varme kødboller i karrysauce. Det tager 4 minutter at gøre klar og ca 20 min opvarmning.
Man vælger standard menuen til de fire dage - salat og tilbehør kan skiftes ud eller man skifter en ret ud med en af de to ekstra menuer, som man betaler lidt mere for. Der er altid salat eller grønt til.
Du kan købe mad op til 5 personer - den er stor nok til os 5 inkl frokost dagen efter og lidt ekstra. Så der er rigeligt.
Ofte har vi endda rigeligt i den til 4 personer også til frokost til 1-2 personer dagen efter.
Du kan vælge abonnement eller enkelt levering.

Nemt, velsmagende og fleksibelt.
kokkenshverdagsmad


Majmy.dk
Fantastisk blog skrevet af en skøn kvinde om livet på en ø og så meget mere. En rigtig ildsjæl på mange punkter. Prøv at kigge forbi - anbefales meget.
Majmy

Bøgerne
"Når det er uretfærdigt- hvad så?", "Når du er hidsig, hvad så?" Når du er bekymret - hvad så"
Læs og lær sammen med dit barn.
Jeg tænker de kan anvendes fra 7 års alderen - men vi har læst og snakket om nogle af bøgerne (med modifikationer) med vores 5 årige. De kan lånes på biblioteket.
Når det er uretfærdigt