mandag den 26. juni 2017

Hvem er vi egentlig?




Jeg var til komsammen nogle få timer i weekenden og sidste weekend.

Med en masse mennesker - nogen jeg har snakket med et par gange over nogle år, andre jeg aldrig har mødt før.

Icebreaker ved sådan et event er tit og ofte "Hvad laver du?" , "Hvor arbejder du?" Og des lige.

Jeg havde tænkt over det i forvejen, men var ikke kommet frem til noget fornuftigt jeg kunne svare i stedet for eller bruge som afledning.

For hvad laver jeg... jo jeg er sygemeldt og laver faktisk ikke ret meget andet end at blive rask. Det tager tilgengæld det meste af min tid og mit overskud.

Hvad arbejder jeg med/hvor arbejder du? Jo.. jeg har 2 uddannelser, men pt er jeg sygemeldt og har ikke noget job.

Om jeg er færdig med min uddannelse? (De jeg tidligere havde mødt huskede jo,  at jeg var igang med uddannelse sidst vi mødtes) Jo det er jeg....Og så gik samtalen liiidt i stå.

Min vatterede hjerne og andre folks hyggeindtag af alkohol gjorde det ikke ret meget nemmere, at få gang i meningsfulde samtaler, som tiden gik.

Man kan ikke snakke en hel dag om sine børn og mine interesser har været/er sat ret meget på hold i de sidste 8 måneder. Egentligt længere pga uddannelsen.
Hukommelsen er også pakket ind i vat pga. medicinen - så sjove og interessante anekdoter findes ikke frem ret let.





Hvem er jeg egentlig?
For jeg ER ikke IIH.
jeg ER ikke sygdom.
Jeg ER ikke mit ikke-tilstedværende-job.


Men hvad ER jeg så?
Hvem er jeg nu?


Hvad svarer I derude i samme situation?


Hvad kunne være et federe icebreaker spørgsmål?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar