torsdag den 22. juni 2017

SuperBetter

Forleden så jeg den her Ted Talk
SuperBetter

Screenshot 


Det er et spil, som findes på en hjemmeside og på App i både Appstore og Google Play.
Google Play Store

Spillet handler om at booste ens sociale, mentale, emotionelle og fysiske formåen, via reallife udfordringer og belønninger.

Det er lavet af en spiludvikler, som fik hjernerystelse og langvarig påvirkning af dette. Så det er ret relevant for os med påvirkede hjernen, af den ene eller anden årsag.

Det er ikke et traditionelt computerspil med en bane og en figur, men et spil du spiller i din reallife hverdag.

Du udfordrer dig selv med "quests": ha' en samtale med nogen.
Belønner dig selv med "power ups": Tænk en positiv tanke om dig selv. Bekæmper "bad guys" i dit liv,  så som den der stemme der siger du ikke er god nok (efter du er blevet syg fx) eller den der sofa som hopper op på ryggen af dig alt for tit, fordi din hjerne er ved at springe i luften eller du bare er træt træt træt.

Man kan brugerdefinere spillet ift. ens specifikke udfordringer.

Ved IIH kunne man fx. have brug for fokus på vægttab, på at komme op af sofaen, på at passe på sig selv/selvkærlighed mv.
Så finder man power boost efter det eller laver sine egne quest, power ups og bad guys.

Man er sin egen dommer og tjener points og levels.

Spillet er pt. kun på engelsk og jeg brugte lidt tid på at lære det at kende.
Men jeg er stadig kognitivt påvirket af Diamox pillerne.. så..

I princippet minder det utrolig meget, om det vi har arbejdet med ift. handleplaner på "lær at takle sygdom.." og det indeholder mange af de kognitive redskaber, jeg er stødt på under nævnte kursus, samt i forbindelse med mine uddannelser/jobs.
Det minder om det jeg ubevidst og bevidst har gjort for at nå hertil.

Men det er lidt fedt med "noget" som holder en til ilden og vores hjerner elsker belønninger og levelups - det er motiverende 😉

Jeg synes bestemt det kan anbefales - man får et meget mildt puf ud i den virkelige verden med småbittebitte musseskridt.

Med tiden - vidst ganske hurtigt faktisk - skulle ens fysiske, sociale, mentale og emotionelle helbred forbedres.

Om ikke andet, så er det hyggeligt, rart og sjovt.
Jeg er allerede level 6 😎😂

Hvem vil spille med?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar