torsdag den 9. februar 2017

Mit eksamensbevis og noget om skeer

Mit eksamensbevis kom med posten i går. Længe ventet.
Jeg bestod min bachelor med bravour i januar 2017, det var en dag jeg ikke troede ville komme, da jeg lå på sygehuset den 17.november 2016 med et tryk i hjernen på over 50 og 3 små bogstaver blev min nye følgesvend.

Først kom sygdommens følgevirkninger.
Så kom krisen over at være syg - i hjernen oven i købet. En forholdsvis sjælden sygdom de ikke ved meget om på nuværende tidspunkt.
Så kom medicinen - 11 piller med der til hørende bivirkninger.

Alt i mens forsøgte jeg (og min makker - tak ❤ ) at hænge i med et bachelorprojekt, der vel som altid har startvanskeligheder og er svære end man lige tror.

Men det gik
Og det gik godt.

Jeg var tilmed så heldig at en veltilrettelagt lumbalpunktur med tapning af rygmarvsvæsken  (sådan en fik jeg udført i alt 4 gange på 1.5 mdr) gjorde at jeg var ret klar i hovedet til eksaminationen og formåede at klare det med et ret godt resultat.

Jeg var ellers flere gange på nippet til at sygemelde mig og udskyde selve eksaminationen på ubestemt tid.

Har du nogensinde hørt om "The spoon theory". Man får hver dag udleveret fx. 12 skeer til dagens opgaver. Hver opgave/aktivitet kræver et vist antal skeer, fx. 1-4 stk.
Når man er løbet tør for skeer så kan man vælge at låne fra næste dags pulje. Men så har man færre skeer at gøre godt med dagen efter.

Dette vil sige at man skal prioritere gevaldigt i ens dagligdag når:
At stå op koster 1 ske.
At spise morgenmad koster 1 ske
At læse fagstof koster 2 skeer
At skrive et afsnit til bachelor koster 4 skeer
Og så er det frokosttid og der er nu 4 skeer tilbage til resten af dagen og min familie.
Pinterest

Pinterest.

Pinterest.


Men jeg hang i, prioriterede mine skeer så godt jeg kunne, tog i mod hjælp og i går kunne jeg nyde det fysiske bevis på alt det jeg kan og forhåbentlig snart kommer til at bruge igen, når jeg får lidt flere skeer at gøre brug af i løbet af en dag. Eller når en helt almindelig hverdagsaktivitet ikke koster så mange skeer.