onsdag den 15. februar 2017

Vinterferie med børnene.

Lige nu ligger jeg på sofaen og lytter til at ungerne spiller et brætspil - de har været i gang i 20 min og alle 3 er i live, de har kun småskændes 3 gange. Det er store sager.
Nu fandt de en vinder og det er de to andre ikke helt tilfredse med, men de finder ud af det efter lidt rabalder.

Nogle af os har vinterferie, nogen er sygemeldt, nogen har fridag og andre arbejder.

Vi har besluttet, at der først er film, spil, youtube mv fra kl 15 eller 16 her i vinterferien, resten af dagen skal ungerne finde på andre ting.
Vi har også besluttet, at vi voksne skal prøve ikke at blande os for meget i deres konflikter - de skal ha en chance for, at løse dem selv. Det er godt med øvelse i at begå sig i et fællesskab.


Når jeg skriver "vi" - så er det jo manden og jeg. I nogle sager er vi en topstyret ledelse, i andre sager er der lidt mere demokrati ;-)

De her 3 børn har altså måtte underholde sig selv det meste af dagen i samfulde 5 feriedage vi har haft indtil nu.
De har spillet brætspil, været ude, bagt boller og kage, kedet sig, brokket sig, skændes, sunget sange og lige før tog jeg en pause fra skriverierne herinde for, at hjælpe med at tørre badeværelset af og vaske håndklæder, for de havde leget badeland under bruseren med alt badetøjet og dukker og et par håndfulde håndklæder.




Senere går vi en tur sammem, ud i solskinnet og bagefter vil jeg smide mig på sofa'en med en lydbog og ungernes lyde i baggrunden.

Vi får allesammen lidt af det vi hver især ønsker i denne ferie.